Domov      Imenik zaposlenih      O podjetju      Javne objave      Zaposlitev      Izjava o dostopnosti KIJZ      NS      FAQ      f
 
   
 

mojupravljalec.si
Pregled podatkov o odjemnem mestu
in sporočanje stanja vodomera.

e-obveščanje
Prijava na e-obveščanje (SMS/e-mail) Komunalnega podjetja Logatec.

KP Logatec
Obvestila občanom, prijava škode in infrastrukturi
Obvestila občanom,
prijava škode in infrastrukturi
   
Kam s tem odpadkom?
 





Javni vodovodni sistem





Vzdrževanje





Pitna voda





Splošne informacije
 

Oskrba s pitno vodo


Obrazci

Vloga za priklop na javno infrastrukturo (vodovod in kanalizacija)
Vloga za prestavitev vodomera v zunanji jašek
Vloga za vpis v evidenco upravičencev subvencioniranega prevoza pitne vode


Poročila

Poročilo o pitni vodi 2022
Poročilo o pitni vodi 2021


Odloki

Odlok o varovanju vodnih virov v občini Logatec (Logaške novice, št. 4/01)
Pravilnik o tehnični izvedbi in uporabi vodovodnih objektov in naprav javnega vodovoda v občini Logatec (Logaške novice, št. 11/2023)
Odlok o oskrbi s pitno vodo v občini Logatec (LN 12/2013)
Pravilnik o subvencioniranju stroškov prevoza pitne vode v Občini Logatec (LN, št. 6/20), velja od 14.7.2020
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o oskrbi s pitno vodo v občini Logatec (Logaške novice, št. 6/21, str.2)
Pravilnik o subvencioniranju sistemov za uporabo pitne vode in deževnice v občini Logatec (Uradne objave št. 6/22)
Odlok o varstvu vodnega vira “Kaptažna vrtina VB-1/95 na Medvedjem Brdu" (Uradni list RS, št. 15/98)
Odlok o varstvu vodnega vira "Kaptažna vrtina Grčarevec"- G/97 (Uradni list RS, št. 67/97)
Odlok o varstvu vodnega vira »Kaptažna vrtina Pikelce (Uradni list RS, št. 45/97)
Odlok o določitvi varstvenih pasov in ukrepov za zavarovanje vodnih virov Črni Potok, Petkov studenec, Kobalov studenec, Beber, Novak in Perile (Uradni list SRS, št. 32/83)


 

PITNA VODA

ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI PITNE VODE

Pitna voda je voda v njenem prvotnem stanju ali po pripravi, namenjena pitju, kuhanju, pripravi hrane ali za druge gospodinjske namene, ne glede na njeno poreklo in ne glede na to, ali se dobavlja iz vodovodnega omrežja sistema za oskrbo s pitno vodo, cistern ali kot predpakirana voda prav tako je vsa voda, ki se uporablja za proizvodnjo in promet živil.

Pitna voda je zdravstveno ustrezna, kadar:

  • ne vsebuje mikroorganizmov, parazitov in njihovih razvojnih oblik v številu, ki lahko pomeni nevarnost za zdravje ljudi,
  • ne vsebuje snovi v koncentracijah, ki same ali skupaj z drugimi snovmi lahko pomenijo nevarnost za zdravje ljudi,
  • je skladna z zahtevami, kadar izpolnjuje zahteve za mejne vrednosti parametrov iz Priloge 1 uredbe in ne vsebuje vidnih nečistoč, kot so deli rastlin ali živali, gradbeni materiali, razlite tekočine in podobno.

Vzeto iz Uredbe o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/2023).

 


Kriteriji za razglasitev začasnega ukrepa prekuhavanja pitne vode

  • Nepričakovan pojav indikatorjev fekalnega onesnaženja (E. coli, enterokoki) v vzorcu pitne vode, kjerkoli v sistemu brez priprave vode ali kjerkoli v omrežju po pripravi pitne vode, če očitno ne gre za prehoden pojav.
  • Izpad katerekoli faze v procesu delovanja naprave za pripravo pitne vode ne glede na rezultate mikrobioloških preskusov.
  • Posegi na sistemu za oskrbo s pitno vodo in okvare, pri katerih lahko pride do mikrobiološke onesnaženosti pitne vode, ne glede na rezultate mikrobioloških preskusov.
  • Obilno, dolgotrajno deževje, kratkotrajni nalivi, taljenje snega ipd., ki imajo za posledico dokazano povečano motnost, spremenjene senzorične lastnosti ali mikrobiološko neskladnost pitne vode, kjerkoli v sistemu brez priprave ali kjerkoli v omrežju po pripravi.
  • Naravne in druge nesreče (poplave, potresi, izlitja…) ter drugi nepredvidljivi dogodki z možnostjo, da pride do onesnaženja pitne vode.
  • Pojav ali sum na izbruh/hidrično epidemijo, če domnevni vzrok ni takoj odpravljen.

 

Prekuhavanje pitne vode

Prekuhavanje pitne vode je ukrep priprave pitne vode, s katerim se odpravi mikrobiološko onesnaženost pitne vode in je praviloma kratkoročen. Ukrep je potreben zaradi varovanja zdravja ljudi, če uporaba pitne vode predstavlja potencialno nevarnost za zdravje ljudi.

Za ukrep prekuhavanja pitne vode iz sistema za oskrbo s pitno vodo se odloči upravljavec na podlagi ocene specifičnih razmer. Upravljavec pri tem upošteva kriterije za razglasitev ukrepa prekuhavanja pitne vode. S pravilnim prekuhavanjem (glej Navodila za prekuhavanje pitne vode) uničimo ali inaktiviramo vegetatitvne oblike patogenih bakterij, viruse ter ciste giardij in kriptosporidijev. Ukrep lahko velja za celoten sistem ali del sistema ali za posamezen objekt ali več objektov skupaj. Ukrep prekuhavanja je običajno časovno omejen oziroma velja do preklica. Upravljavec lahko po preklicu ukrepa prekuhavanja izvede še dezinfekcijo vodovodnega omrežja, če presodi, da je potrebno. Upravljavec o ukrepu obvesti uporabnike. (Pravilnik o pitni vodi, Uradni list RS, št. 19/04, 35/04, 26/06, 92/06, 25/09, 74/15 in 51/17)


Navodila za prekuhavanje pitne vode

Ko voda zavre, običajno zadostuje, da burno vre še 1 minuto. Ker se pogoji delovanja na klice spreminjajo z naraščajočo nadmorsko višino, je najbolje vretje podaljšati. Zaradi večje varnosti priporočamo naj voda vre tri minute. Na ta način uničimo ali inaktiviramo vegetativne oblike patogenih bakterij, viruse ter tudi ciste giardiae in kriptosporidijev. Tri minute vretja zagotavlja tako široko varnost, da to vodo lahko uživajo tudi osebe z močno oslabljenim imunskim sistemom. Zaradi možnosti naknadnega onesnaženja prekuhane vode je najbolje, da ostane v isti posodi, v kateri smo jo prekuhali. Hranimo jo v hladilniku v čisti in pokriti posodi. Tako pripravljeno vodo lahko za pitje uporabljamo 24 ur, izjemoma do 48 ur. Če je voda motna, moramo pred prekuhavanjem odstraniti večino delcev z usedanjem in nato filtracijo skozi več plasti čiste, najbolje prelikane, tkanine ali skozi čist papirnat filter (npr. pivnik, filter za kavo). Ker je prekuhana voda lahko manj prijetnega okusa, za pitje priporočamo pripravo čaja oz. drugih napitkov, lahko pa jo zaužijemo v obliki juhe ali kakšne druge jedi.

Povzetek

  • Dezinfekcija pitne vode s prekuhavanjem je varna metoda.
  • 3 minute vretja pomeni široko varnost.
  • Če je voda motna, jo pred prekuhavanjem zbistrimo z usedanjem in nato filtriramo.
  • Preprečiti je treba možnost naknadnega onesnaženja.
  • Vodo shranimo na hladnem.
  • Za pitje jo uporabljamo 24 ur, izjemoma 48 ur.

 

Način obveščanja strank o ukrepih

Člen uredbe o pitni vodi

Vzrok za obveščanje

Čas obveščanja

Način obveščanja

12. 

Upravljavec vodovoda ugotovi, da je pitna voda neskladna ali zdravstveno neustrezna zaradi interne vodovodne napeljave.

Čimprej oziroma najpozneje v treh dneh po ugotovitvi obvesti lastnika oziroma upravljavca ali upravnika objekta1 . Če je treba razglasiti ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode, pa najpozneje v dveh urah.
  • osebno v nabiralnik ali ob položnici**
  • z obvestilom na oglasni deski uporabnika-ov hišnega vodovodnega omrežja***
  • po telefonu / elektronski pošti
     
17.

Upravljavec vodovoda izda ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode.

Ob začetku veljavnosti ukrepa, a najpozneje v dveh urah obvesti uporabnike javne službe ali vse lastnike zasebnega vodovoda (obvešča vsak dan do preklica).
17.

Upravljavec vodovoda izda ukrep prekinitve oskrbe s pitno vodo.

Takoj, ko je mogoče, a najpozneje v 24 urah po prekinitvi oskrbe, obvesti uporabnike javne službe.
22.

Lastnik oziroma upravljavec ali upravnik prednostnih prostorov ugotovi neskladnost pitne vode.

Takoj obvesti uporabnike pitne vode v prednostnih prostorih. Takojšnja obveščenost uporabnikov pitne vode je še posebej pomembna, če je treba razglasiti ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode.
  • Določi lastnik oziroma upravljavec ali upravnik prednostnih prostorov. Način obveščanja mora biti učinkovit in sledljiv.
31.

Ministrstvo za zdravje izda upravljavcu vodovoda dovoljenje za odstopanje od mejnih vrednosti parametrov iz Dela B Priloge 1 Uredbe o pitni vodi.

Na dan pridobitve dovoljenja, a najpozneje v sedmih dneh upravljavec vodovoda obvesti uporabnike javne službe ali vse lastnike zasebnega vodovoda.
  • Radio 94
  • internetna stran: www.kp-logatec.si
  • oglasna deska Občine
  • aplikacija e-obveščanje
     
** osebno: kratek dopis, ki se izroči uporabniku hkrati s položnico ali neposredno v nabiralnik
*** oglasne deske: obveščanje na oglasnih deskah občine in krajevnih skupnosti ter uporabnikov hišnega vodovodnega omrežja, kjer so tudi sicer objavljene pomembne informacije ter oglasne deske hišnih svetov
 
1 Lastnik oziroma upravljavec ali upravnik objekta je odgovoren, da obvesti o neskladnosti vse uporabnike pitne vode v objektu in jim posreduje ustrezna navodila.
 
2 Če se ukrep omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode izvaja več kot dva tedna, se lahko dnevno radijsko obveščanje po dveh tednih nadomesti s tedenskim obveščanjem. Uporabnike javne službe ali vse lastnike zasebnega vodovoda se obvesti tudi o prenehanju izvajanja ukrepa omejitve ali prepovedi uporabe pitne vode. Lastnik oziroma upravljavec ali upravnik objekta je odgovoren, da obvesti o neskladnosti vse uporabnike pitne vode v objektu in jim posreduje ustrezna navodila.
 
Posebne skupine uporabnikov, to je lastnike ali upravljavce pomembnejših javnih objektov, ki jih oskrbujemo s pitno vodo (vrtci, šole, bolnišnice, restavracije,…), obveščamo še na dodaten način, in sicer preko telefona in elektronske pošte kontaktne osebe s seznama. Vse ostale javne in poslovne subjekte, ki niso na seznamu, obveščamo skladno z zgornjo tabelo.

Informacije o oceni tveganja sistema oskrbe


Z letom 2014 smo aktivirali sistem obveščanja o oporečnosti in motnjah dobave pitne vode preko portala e-obveščanje. Obveščanje poteka preko sporočil na elektronski naslov ali SMS sporočil na mobilni telefon.

Vsi uporabniki, ki želite biti obveščeni o trenutnih stanjih na javnem vodovodu, se lahko registrirate za prejemanje obvestil na portalu https://obvescanje.kp-logatec.si/

Koraki za registracijo:

  • Obisk portala e-obveščanje.
  • Izbira gumba e-obveščanje na spletni strani (levo zgoraj) Komunalnega podjetja Logatec. Odpre se vam okno Prijava na E-Obveščanje, kjer izpolnete obrazec in potrdite s klikom na gumb prijavi se.

 

 

Pogosta vprašanja glede pitne vode

Bela voda je fizikalen pojav številnih majhnih zračnih mehurčkov, ki nastanejo kot posledica raztapljanja zraka v vodi, ki je pod pritiskom. Če takšno belo vodo natočimo v čist kozarec, lahko že po nekaj trenutkih opazimo, da se voda v kozarcu počasi zbistri. Opazimo dvigovanje mehurčkov proti površini.

Motna voda
Ob dolgotrajnih ali intenzivnih padavinah, kot je daljše deževje ali nalivi se pojavi možnost, da voda iz nekaterih sistemov postane motna. Taka voda ni primerna za uživanje in jo je potrebno za prehranske namene predhodno prekuhati in filtrirati. V tem primeru velja poziv uporabnikom pitne vode, da ko opazijo spremembe v barvi in vonju vode, nam to takoj javijo.

Dezinfekcija vode (kloriranje, UV)
Kot upravljavec vodooskrbnih sistemov smo dolžni na omrežju (na pipah pri potrošnikih) zagotavljati zdravstveno ustrezno pitno vodo. Če surova voda iz vodnega vira ni ustrezna, jo je potrebno pred distribuiranjem v omrežje ustrezno obdelati. Zaradi relativno enostavne uporabe in v finančnem smislu najugodnejše rešitve je najbolj razširjen način dezinfekcije vode s klorovimi preparati, uporablja pa se tudi dezinfekcijo z ultravijoličnimi žarki. V vodo se dodaja minimalno količino klorovega preparata, ki še zagotavlja zdravstveno ustreznost pitne vode oziroma preprečuje širjenje nalezljivih bolezni, ki jih povzročajo mikroorganizmi, ki se razmnožujejo v vodi. Preprečuje pa tudi možnost naknadne kontaminacije vode med transportom (v omrežju oz. cevovodu). Taka koncentracija prisotnega klora v pitni ni škodljiva za zdravje uporabnikov.

Trdoto vode tvori prisotnost kalcija in magnezija v vodi, ki jih v mehki vodi ni. Trda voda vsebuje raztopljene kalcijeve in magnezijeve ione in povzroča pojavljanje vodnega kamna. Voda na območju občine Logatec je srednje trda.

 

Nasveti za varčevanje z vodo

Skoraj vso pitno vodo v Sloveniji dobimo iz podzemnih voda. Pitna voda je edina tekočina, brez katere življenje ne obstaja, zato je še vedno presenetljivo, kako slabo ravnamo z njo. Vztrajno onesnaževanje in nepremišljena poraba močno zmanjšujeta možnosti Slovenije, da bi bila večno preskrbljena s pitno vodo.

Ogromne prihranke pitne vode omogočajo ravno gospodinjstva:

  • Pomivalni stroj in pralni stroj uporabljajte samo, ko sta polna posode oziroma perila. Tako boste prihranili tudi do 5.000 litrov vode na mesec. Če pomivate ročno, pomivajte v natočeni vodi, ne pod tekočo vodo.
  • Za hladne napitke postavite v hladilnik vrč vode. Ne pripravljajte si jih s tekočo vodo iz pipe, saj bo le tako sleherna kapljica prišla v vaš žejni želodec, ne pa v odtočni kanal.
  • Vodo, ki ste jo uporabili za spiranje zelenjave, sadja in mesa, lahko ponovno uporabite za zalivanje lončnic.
  • Namesto kopanja se na hitro stuširajte; poskusite se prhati manj kot 5 minut. Tako boste prihranili tudi do 500 litrov vode na mesec.
  • Ko boste čistili akvarij, uporabite vodo iz akvarija za zalivanje rož. Ta voda je namreč bogata z dušikom in fosforjem. Tako dobite brezplačno in poceni gnojilo.
  • Izberite en kozarec, iz katerega boste vsak dan pili vodo. Tako boste zmanjšali število umazanih kozarcev in število pranj v pomivalnem stroju.
  • Za tajanje zamrznjenih izdelkov ne uporabljajte tekoče vode iz pipe.
  • Poprimite za izvijač in popravite puščajočo pipo. Preprosto je, poceni, pa še 630 litrov vode na teden boste prihranili.
  • Naučite otroke, da bodo po vsaki uporabi tesno zapirali pipe.
  • Namočite posode in ponve, na katere se je prijela hrana, namesto da voda teče, medtem ko hrano drgnete s površine.
  • Med umivanjem zob zaprite vodo in prihranite do 18 litrov vode na minuto. V štiričlanski družini boste tako prihranili 900 litrov vode na teden.
  • Papirčke, robčke in podobno mečite v smeti in jih ne splakujte v WC školjki.
  • Hrano kuhajte v čim manjši količini vode. S tem ne boste samo prihranili vode, temveč tudi zadržali hranilne snovi.
  • Zaprite vodo med britjem. Tako boste prihranili do 450 litrov vode na teden.
  • Če vam kocka ledu po nesreči pade na tla, je ne vrzite v korito, temveč jo položite k lončnici, ki bo vodo vpila.
  • Zob in obraza si ne umivajte posebej, temveč to storite med prhanjem.
  • Med šamponiranjem zaprite vodo in prihranite do 250 litrov vode na teden.
  • Stranišče izplakujte manj pogosto ali uporabljajte kotliček z malo vode.
  • Vrt zalivajte z vrtno škropilnico in ne s cevjo. Zemljo pokrijte s kompostom ali koščki lubja, s čimer boste zmanjšali izhlapevanje in zmanjšali potrebo po zalivanju.
  • Avto raje perite z vedri vode kot s cevjo.

 

Zastajanje vode

V času, ko v objektih ni porabe vode ali se ta zelo zmanjša je potrebno pred začetkom ponovne uporabe izvesti intenzivno izpiranje hišnega vodovodnega omrežja (HVO). Redno vzdrževanje hišnega, internega vodovodnega omrežja je ena od osnov za preskrbo prebivalstva z zdravstveno ustrezno pitno vodo.

V nadaljevanju so kratka priporočila za pripravo hišnega vodovodnega omrežja na ponovno uporabo. 

Po daljšem zaprtju objekta priporočamo: 
  • da se izvede intenzivno izpiranje HVO - poveča se pretok pitne vode v vodovodnem omrežju na vseh pipah v objektu za najmanj 15 minut oziroma do stabilizacije temperature (ločeno se izvede izpiranje sistema za toplo in hladno vodo). V kolikor v objektu ni tople vode oziroma je izključena, se izpiranje ravno tako izvaja;
  • da se usmerjevalniki toka (mrežice, nastavki za tuše) pred tem snamejo, izperejo in očistijo vodnega kamna oziroma po potrebi zamenjajo;
  • posebno pozornost je potrebno posvetiti tudi vgrajenim filtrom za vodo in napravam za mehčanje. Priporočamo zamenjavo oglenega filtra. Vode, ki je v objektu stagnirala, ne smemo uporabiti za spiranje naprav (na primer kavnih avtomatov,  membran za mehčanje vode, itd.);
  • usedline, rja in izločen vodni kamen lahko naprave poškoduje, zato priporočamo, da vodovodni napeljavi pred aparati, ki so priključeni na vodo, posvetite posebno pozornost. 
 
Priporočila za redno vzdrževanje hišnega vodovodnega omrežja:
  • voda naj na vsaki pipi pred prvo uporabo tega dne teče vsaj 2 minuti (curek naj bo enakomeren, srednje jakosti, debeline svinčnika) oziroma toliko časa, da se temperatura vode na pipi ustali.
  • vsaj enkrat na 14 dni je treba na vseh pipah sneti in očistiti mrežice ali druge nastavke. Čiščenje pomeni spiranje z vodo, ki teče po tem sistemu;
  • po potrebi se odstranjuje vodni kamen;
  • na mestih kjer voda zastaja, naj se izvaja tedensko izpiranje do stabilizacije temperature vode;
  • evidentirati je potrebno slepe rokave in jih odstraniti. Do takrat je potrebno enkrat na teden spirati vodo iz slepih rokavov.
 
Po spiranju mora biti voda:
  • bistra, brez vidnih usedlin, brez barve, primernega vonja in okusa,
  • temperatura hladne vode mora biti nižja od okolice oziroma nižja od 20 °C,
  • vroča voda mora doseči na vseh pipah najmanj 55 °C. Po potrebi je potrebno zvišati temperaturo vode v grelniku (vsaj 60 °C). 
 
Zaprtje objektov, delov objektov ali njihova omejena uporaba lahko povečajo tudi tveganje za rast bakterij Legionella spp. Posebno pozornost pred ponovim odprtjem objektov je zato potrebno nameniti morebitnemu razrastu bakterij legioneloz. 
 
V primeru, da je bilo delovanje hišnega vodovodnega omrežja prekinjeno in se ukrepi iz Načrta preprečevanja legioneloz niso izvajali priporočamo:
  • da se ponovno pregleda dejavnike tveganja in jih odstraniti;
  • da se opravi dezinfekcijo napeljave s hladno vodo s pripadajočimi pipami in tuši ter natočiti svežo vodo z ustrezno koncentracijo dezinfekcijskega sredstva, kjer je to potrebno;
  • spustiti vodo iz grelca (če to ni bilo narejeno pred prenehanjem delovanja), napolniti grelec in segreti vodo na 60 ⁰C ter izpirati vse pipe in tuše z vodo ogreto na 60 ⁰C (vsaj 5 minut).
 
Po ponovnem odprtju objekta ja potrebno nadaljevati z izvajanjem ukrepov skladno z načrtom za preprečevanje legioneloz.
 
Priporočila za vzdrževanje hišnega vodovodnega omrežja in za preprečevanje legioneloz so dostopna tudi na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje (www.nijz.si - Moje Okolje - PITNA VODA).
 

Najnovejši rezultati spremljanja pitne vode

  • za parametre iz delov A, B in C Priloge 1 Uredbe o pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/2023)

VS Laze - Jakovica

VS Logatec

VS Hotedršica

VS Rovte

VS Medvedje Brdo

VS Grčarevec

VS Vrh Svetih Treh Kraljev

Vzorčenje se izvaja sladko z načrtom vzorčenja glede na HACCP načrt. Vsak sistem se vzorči enkrat na četrtletje.

  

     
 
Dosegljivi za stranke:
ponedeljek - petek: 07.30 - 14.30
malica: 10.00 - 10.30


Delovni čas zbirnega centra Ostri vrh:
Ponedeljek – petek: 6:30 – 17:00
Sobota: 8:00 – 12:00
Malica: 10:00 – 10:30

Prodaja na Tržnici Logatec se izvaja:
TOREK IN PETEK: 9:00 – 17:00
(uradni poletni čas od 7:00 – 19:00)

SOBOTA: 7:00 – 12:00
(uradni poletni čas od 7:00 – 14:00)

TRŽNICA NE OBRATUJE OB NEDELJAH, PRAZNIKIH IN DELA PROSTIH DNEVIH
Komunalno podjetje Logatec d.o.o.
Tržaška cesta 27, 1370 Logatec
01 / 750 81 10
info@kp-logatec.si
Dežurni telefon za pogrebno dejavnost:
041 310 294 (24/7)

Dežurni telefoni za prijavo motenj in napak izven delovnega časa podjetja:

vodovod: 041 308 666
kanalizacija: 031 442 826
ceste: 041 310 295

mojupravljalec.si
Pregled podatkov o odjemnem mestu
in sporočanje stanja vodomera.

 
  Vse pravice pridržane © 2024
Komunalno podjetje Logatec d.o.o.
 
  Oblika: Mimetik design
Fotografije: Andrej Korenč
Postavitev spletnega mesta: Prolog d.o.o., Logatec | 1990 - 2024 | CMSx